Manja slova Veća slova RSS
>

Direktorat za životnu sredinu

Datum objave: 28.04.2017 11:50 | Autor: Ministarstvo održivog razvoja i turizma

Ispis Štampaj stranicu


6. Direktorat za životnu sredinu vrši poslove koji se odnose na:politiku i sistem zaštite i unaprijeđenja životne sredine (vazduha, zemljišta, mora, biljnog i životinjskog svijeta u ukupnosti uzajamnog djelovanja); izradu strategija i drugih razvojnih dokumenata, programa i projekata iz oblasti životne sredine; učešće u usklađivanju nacionalnog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU iz oblasti životne sredine; učešće u pregovaračkom procesu za pristupanje EU u okviru Pregovaračkog poglavlje 27 - životna sredina i klimatske promjene, predlaganje sistemskih mjera za sprovođenje strateških dokumenata, planova i programa u oblasti životne sredine; analiziranje, sagledavanje i davanje ocjene stanja životne sredine; davanje mišljenja na propise koje pripremaju drugi organi; osiguravanje praćenja stanja zagađenja vazduha, zemljišta, voda i morskog sistema, kao i osiguravanje sprovođenja mjera radi sprječavanja zagađenja vazduha, zemljišta, voda i morske sredine naročito kroz izgradnju integrisanog pristupa zaštiti životne sredine i integrisanja životne sredine u sektorske politike; praćenje i unaprjeđenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti životne sredine i u skladu sa tim predlaganje mjera; saradnju sa obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unapređenja rada u ovoj djelatnosti; davanje objašnjenja, stručnih uputstava i instrukcija za rad i pružanje stručne pomoći u oblasti zaštite životne sredine; vrši nadzor nad zakonitošću i cjelishodnošću rada i zakonitošću upravnih akata Agencije za zaštitu prirode i životne sredine; poslove nadzora nad zakonitošću i efikasnošću rada institucija nad kojima upravni nadzor vrši Ministarstvo; pripremanje i dostavljanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta, promovisanje djelatnosti i sektora; ostvarivanje saradnje sa NVO i drugim organizacijama civilnog društva; praćenje i unaprjeđenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; promovisanje djelatnosti Direktorata; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima; vršenje nadzora nad zakonitošću akata i zakonitošću rada organa lokalne samouprave i drugih subjekata kojima je povjereno vršenje javnih ovlašćenja; davanje stručnih uputstava, mišljenja i tumačenja; pripremu odgovora za ocjenu ustavnosti i zakonitosti zakona, drugih propisa i opštih akata; pripremu tužbi i odgovora na tužbe; učestvovanje u raspravama pred Ustavnim i Upravnim sudom Crne Gore u predmetima iz ovih oblasti; saradnja sa Direktoratom za evropske integracije i međunarodnu saradnju; učešće u pripremi izrade predloga budžeta; učešće u pripremi tenderske dokumentacije iz djelokruga nadležnosti;koordinacija sa Kancelarijom za ljudske resurse; pripremanje i dostavljanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta; IPA projekti i evropske integracije; određuje strateške smjernice održivog razvoja po konceptu zelene ekonomije, obavljanje analiza i istraživanja u vezi sa pitanjima od strateške važnosti za poslove iz nadležnosti Direktorata i drugi poslovi u skladu sa propisima.

6.1. Direkcija za horizontalno zakonodavstvo vrši poslove koji se odnose na: poslove u cilju harmonizacije propisa u oblasti zaštite životne sredine sa propisima EU zakonodavstva; praćenje i analizu međunarodno-pravnih instrumenata i pripremu potvrđivanja, odnosno pristupanja međunarodnim ugovorima iz oblasti životne sredine, kao i praćenje i uporednu analizu zakonodavstva EU i nacionalnog zakonodavstva iz oblasti životne sredine; učestvovanje u pripremi dokumenata u pregovaračkom procesu za pristupanje EU; pripremu nacrta i predloga zakona i drugih propisa iz djelokruga rada Direkcije, u kontekstu procesa harmonizacije nacionalnog zakonodavstva sa evropskim; pripremu zakona i ostalih akata o pristupanju međunarodnim ugovorima i konvencijama u oblasti životne sredine; uredjivanje oblasti strateške i procjene uticaja na životnu sredinu (EIA I SEA), pristupa javnosti informacijama, učešća javnosti, kao i pristupa informacijama u oblasti životne sredine; ostvarivanje saradnje sa NVO i drugim organizacijama civilnog društva; praćenje i unaprjeđenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti Direktorata i u skladu s tim predlaganje mjera; saradnju sa obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unapređenja rada u ovoj djelatnosti; promovisanje djelatnosti Direkcije; davanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima.

6.2. Direkcija za zaštitu vazduha i zaštitu od buke u životnoj sredini vrši poslove koji se odnose na: uspostavljanje sistema zaštite i očuvanja kvaliteta vazduha i praćenje stanja aerozagađenja; unaprijeđenje sistema pokazatelja za sistematsko praćenje kvaliteta vazduha na teritoriji Crne Gore; izradu metodologije za mjerenje emisije i imisije u životnoj sredini; zaštitu od jonizujućih i nejonizujućih zračenja i radioaktivnih materijala; sigurnosti i bezbjednosti radioaktivnih izvora, sigurno i bezbjedno upravljanje radioaktivnim otpadom, nuklerane i radijacione sigurnosti i bezbjednosti; razvoj sistema zaštite od buke; učešće u izradi stručnih osnova za ratifikaciju međunarodnih ugovora iz djelokruga Direkcije; učešće u izradi strateških dokumenata, planova i programa iz djelokruga Direkcije; učešće u pripremi stručnih osnova u izradi propisa iz djelokruga rada Direkcije; predlaganje projekata u oblasti zaštite vazduha; sprovođenje odredbi međunarodnih konvencija o zaštiti ozonskog omotača (Bečka konvencija i Montrealski protokol) i o Prekograničnom prenošenju zagađenja u vazduhu na velike udaljenosti (CLRTAP) sa pratećim protokolima; praćenje rada izrade i održavanja inventara emisija i izrade katastra zagađivača; izradu Nacionalne strategije za zaštitu vazduha; praćenje i unapređenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti Direkcije i u skladu s tim predlaganje mjera; davanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta; saradnju sa obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unapređenja rada u ovoj djelatnosti i drugi poslovi u skladu sa propisima.

6.3. Direkcija za kontrolu industrijskog zagađenja i upravljanja hemikalijama vrši poslove koji se odnose na:obavljanje stručnih poslova usklađivanja zakonodavstva sa propisima Evropske unije u oblastima industrijskog zagađenja; izradu programa izdavanje IPPC dozvola, Seveso postrojenjima; eko označavanja proizvoda; upravljanja hemikalijama i biocidima; postupanje sa industrijskim otpadom, sprovođenje obaveza iz relevantnih međunarodnih sporazuma; saradnju sa relevantnim međunarodnim organizacijama i inicijativama u ovoj oblasti; predlaganje mjera za sprječavanje, smanjenje i otklanjanje posljedica udesa; planiranje hitnih mjera u pojedinim slučajevima zagađenja preko dozvoljene granice utvrđenih monitoringom; proglašavanje stanja ugroženosti životne sredine i obavještavanje javnosti o preduzetim mjerama u slučaju industrijskog udesa; upravljanje industrijskim otpadom; praćenje rada i učešće u radnim tijelima vezanim za Bazelsku konvenciju, Stokholmsku konvenciju u dijelu koji se odnose na upravljanje otpadom i Program UN za životnu sredinu; razvoj održivog sistema za stalno pružanje pomoći privrednim subjektima za sprovođenje propisa; prekogranično kretanje otpada, razmjenu informacija o prekograničnom kretanju otpada; sprovođenje i kontrola sistema ekološkog označavanja – Ekološki znak Crne Gore; kontrolu uticaja na životnu sredinu postrojenja za koje je izdata integrisana dozvola; praćenje razvoja najbolje dostupnih tehnika (BAT); saradnju sa susjednim državama u postupku obavještavanja, odnosno razmjene podataka o Seveso postrojenjima u prekograničnom kontekstu, organima Evropske komisije u ovoj oblasti kao i praćenje rada i učešće u radnim tijelima vezanim za konvencije; propise u oblasti registracije, evaluacije, autorizacije i zabrane upotrebe hemikalija (REACH) i sl; donošenja strategija, planova i programa kojim se omogućava integrisan pristup sprovođenju strateškog pristupa upravljanju hemikalijama;planiranje i sprovođenje mjera za podsticaj uključivanju pravnih lica i preduzetnika u šemu Evropske unije za ekološko upravljanje (EMAS); sprovođenje mjera čistije proizvodnje i podsticanje novih tehnoloških rješenja u proizvodnim procesima, koordinaciju sprovođenja Programa čistije proizvodnje, uvođenja strateškog pristupa upravljanju hemikalijama (SAICM); učešće u izradi relevantnih strategija, programa, planova; davanje stručnih mišljenja i priprema podloga za informisanje javnosti; ostvarivanje saradnje sa NVO i drugim organizacijama civilnog društva; praćenje i unaprjeđenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti Direktorata i u skladu s tim predlaganje mjera; saradnju sa obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unapređenja rada u ovoj djelatnosti; promovisanje djelatnosti Direkcije; davanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima.

6.4. Direkcija za zaštitu prirode vrši poslove koji se odnose na: praćenje i analiziranje stanja, predlaganje mjera i izradu programa i planova za zaštitu prirode i biodiverziteta, zaštitu i očuvanje zemljišta, upravljanje zaštićenim područjima prirode i uspostavljanje mreža zaštićenih područja, naročito NATURA mreže; utvrđivanje i sprovođenje zaštite prirodnih cjelina od značaja za državu; obavljanje stručnih poslova usklađivanja zakonodavstva s propisima Evropske unije u oblastima zaštite habitata, ptica i rijetkih biljnih i životinjskih vrsta, prometa ugroženih vrsta i drugih propisa Evropske unije u oblasti zaštite biodiverziteta; utvrđivanje i očuvanje područja pod međunarodnom zaštitom i prekograničnih zaštićenih područja; definisanje sistema upravljanja zaštićenim područjima i učešće u uspostavljanju upravljačkih struktura zaštićenih područja; sprovođenje odgovarajućih mjera praćenja, očuvanja i unapređivanja biološke i pejzažne raznolikosti; zaštitu nezaštićenih divljih životinjskih vrsta osim lovne divljači i komercijalno uzgajanih vrsta; praćenje sprovođenja obaveza po osnovu implementacije relevantnih međunarodnih sporazuma i saradnje sa međunarodnim agencijama koje djeluju u ovoj oblasti; učešća u saradnji sa relevantnim međunarodnim organizacijama i inicijativama u ovoj oblasti; saradnju sa nadležnim tijelima državne uprave, jedinicama lokalne samouprave, institucijama i privrednim subjektima u vezi unapređenja stanja biodiverziteta; ostvarivanje saradnje sa NVO i drugim organizacijama civilnog društva; pripreme tehničkih stručnih podloga za zaključivanje međunarodnih multilateralnih i bilateralnih ugovora i drugih sporazuma u oblasti zaštite prirode, biodiverziteta i zemljišta; praćenje i unaprjeđenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti Direktorata i u skladu s tim predlaganje mjera; saradnju s obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unaprijeđenja rada u ovoj djelatnosti; davanja stručnih mišljenja i priprema podloga za informisanje javnosti; promovisanje djelatnosti i sektora; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima, praćenje i unapređenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje sprovođenja zakona kojim se uređuje i obezbjeđuje zaštita, unaprijeđenje i održivo korišćenje biodiverziteta; unapređivanje sistema pokazatelja za sistematsko praćenje stanja biodiverziteta i održivo korišćenje prirodnih resursa; davanje mišljenja i prijedloga na planove, osnove i programe sa aspekta zaštite prirode i biodiverziteta; uspostavljanje sistema zaštite i održivog korišćenja divlje flore i faune; učešće u kontroli korišćenja prirode i biodiverziteta; davanje mišljenja i saglasnosti na planove poslovanja i programe zaštite i razvoja nacionalnih parkova i drugih zaštićenih prirodnih dobara; davanje mišljenja i saglasnosti na druga akta javnog preduzeća koji upravlja nacionalnim parkovima kao i na druga akta upravljača zaštićenim prirodnim dobarima; davanje mišljenja na planove (prostorne i urbanističke planove, šumske, lovne i ribolovne osnove i dr.) u nacionalnim parkovima i drugim zaštićenim prirodnim dobrima; učešće u ocjeni strateške procene uticaja i procjene uticaja na životnu sredinu, kao i Ocjeni prihvatljivosti za sve aktivnosti u zaštićenom prirodnom dobru; učešće u pripremi mišljenja i saglasnosti na Planove i Programe upravljanja nacionalnim parkovima i praćenje sprovođenja programa rada pravnog lica koje upravlja nacionalnim parkovima; zaštitu prirode (Direktive o pticama i Direktive o staništima), uspostavljanje ekološke mreže, pripremu proglašenja ekološki značajnih područja Evropske Unije (NATURA 2000) i podzakonskih akata; koordinaciju svih aktivnosti, a posebno: izrade ključa za identifikaciju tipova staništa na teritoriji Crne Gore, izrade karte tipova staništa na teritoriji Crne Gore, priprema sadržaja i programa za izradu geografskog informacionog sistema, monitoring, podizanje javne svijesti,davanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima; praćenje i unapređenje kadrovskog potencijala u ovoj oblasti; praćenje najbolje međunarodne prakse u oblasti Direkcije i u skladu sa tim predlaganje mjera; saradnju sa obrazovnim institucijama i strukovnim udruženjima u pravcu unapređenja rada u ovoj djelatnosti; davanja stručnih mišljenja i priprema podloga za informisanje javnosti; davanje podataka za vođenje i ažuriranje sajta;promovisanje djelatnosti i Direktorata; izrada informacija, izvještaja i drugi poslovi u skladu sa propisima.