Мања слова Већа слова РСС
>

Туристичка понуда Црне Горе на сајму туризма Wорлд Травел Маркет у Лондону

Туристичка понуда Црне Горе на сајму туризма Wорлд Травел Маркет у Лондону
Датум објаве: 07.11.2017 10:29 | Аутор: Министарство одрживог развоја и туризма

Испис Штампај страницу


Црна Гора и ове године представља туристичку понуду на најзначајнијој међународној туристичкој берзи Wорлд Травел Маркет (WТМ), која се одржава од 6. до 8. новембра у Лондону. Делегацију Црне Горе на овогодишњем сајму предводе министар одрживог развоја и туризма Павле Радуловић и директорица Националне туристичке организације Жељка Радак Кукавичић. Штанд Националне туристичке организације Црне Горе посјетио је и Амбасадор Црне Горе у Лондону Борислав Бановић. Током трајања WТМ, Министар Радуловић се састао са Генералним секретаром Свјетске туристичке организације, др. Талебом Рифаијем, и одржао низ билатералних састанака са представницима консултантских, планерских и маркетиншких компанија.

Велика Британија је једно од највећих емитивних тржишта на свијету. Према тренутним прогнозама, у 2020. години 78 милиона Британаца ће путовати у иностранство на одмор док ће их у 2025. бити преко 95 милиона. Највећи број туриста се очекује из градова као што су Лондон, Манчестер, Бирмингем, Саутемптон, Портсмут, Глазгов и други. Када су у питању навике британских туриста статистички подаци показују да највећи број (њих 88%) путује због пасивног одмора и углавном су заинтересовани за понуду сунце и море, информишу се о дестинацији онлине (66%) а приликом одабира дестинације велику пажњу поклањају сигурности, атракцијама, гастрономској и културној понуди, док букирају одмор 3 до 4 мјесеца унапријед. 

Имајући у виду навике британских туриста, Црна Гора на овом тржишту промовише пасивне одморе, али и културну понуду за коју је један дио тржишта заинтересован, нарочито у периодима ван сезоне. С обзиром на авио повезаност са Лондоном и Манчестером, промоцијом ће се највише циљати ова два града и Бирмингем, који има значајан потенцијал. 

У фокусу активности црногорске делегације је повећање броја ноћења са овог тржишта, другог по величини у Европи, које је стратешки важно у погледу продужења сезоне у Црној Гори. У правцу остварења тог циља потребно је наставити са унапређењем хотелских капацитета у Црној Гори и авиодоступности наше земље из британских градова. Тренутно са овог тржишта, поред националног авиопревозника Монтенегро Аирлинес-а, летове ка Црној Гори имају и лоw цост компаније Рyаинаир, која саобраћа током цијеле године ка Подгорици и Еасy Јет, који реализује летове ка Тивту у периоду љетње туристичке сезоне.

Евидентно је да унапређењу видљивости и имиџа Црне Горе као туристичке дестинације у Великој Британији доприносе и ПР активности представника великих пројеката у нашој земљи, као што су Луштица Баy, Порто Монтенегро, Дукљански вртови, Аман ризорт и остали, које умногоме утичу на раст интересовања туриста за нашу земљу..

Према званичним статистичким подацима до краја септембра ове године у Црној Гори је у колективном смјештају боравило 25.530 туриста из Велике Британије што је 15,64% више у поређењу са истим периодом претходне године, а остварено је 112.296 ноћења, што је такође раст од 13,17%.

Међу британским туроператорима који у својој понуди имају Црну Гору од значајнијих се издвајају Тхомсон, Тхомас Цоок, Фирст Цхоице, Монарцх-Цосмос, Куони, Балкан Холидаyс и други. Поред тога, специјализовани туроператори са овог тржишта у понуди имају пакет аранжмане за Црну Гору, који подразумијевају боравак у Црној Гори у оквиру посјете региону или боравак само у нашој дестинацији.

Када су у питању британски медији током 2018. године ће се наставити сарадња са туристичким магазинима (онлине и оффлине) као што су Травел Wееклy, Травел Траде Газзете, Е_ТИД, Травелмоле, Цонде Наст Травелер, Сундаy Тимес, Ултра Травел, Лонелy Планет, Хуффингтон Пост и осталима.

На штанду Црне Горе своју понуду представљају локалне туристичке организације Будве, Котора, Бара, Тивта, Улциња, Херцег Новог, Цетиња и Подгорице, црногорски хотелијери ХГ Будванска Ривијера, Монтенегро Старс Хотел Гроуп, Бепплер анд Јацобсон, Карисма, хотели Хунгуест Сун Ресорт, Маестрал, Регент, и туристичке агенције Монтенегро Адвентурес, Гуливер Монтенегро и Компас Монтенегро.

Wорлд Травел Маркет је један водећих глобалних догађаја за свјетску туристичку индустрију, у оквиру којег своју понуду представљају сви сектори туризма, укључујући туристичке организације, авио компаније, хотеле, агенције, софтверске куће итд. Ова најзначајнија свјетска туристичка берза окупила је око 5.000 излагача из преко 180 земаља свијета, преко 50.000 професионалаца из области туризма и преко 2000 представника медија. Стога је учешће и представљање Црне Горе на овој берзи значајно, како због презентације понуде на стратешки важном емитивном тржишту, тако и због могућности сусрета понуђача са партнерима и са других емитивних тржишта.

Видео материјал и изјаве учесника можете преузети на www.глобалсофт.ме