Мања слова Већа слова РСС
>

Министар Радуловић: Заштита Таре приоритет у односу на рок завршетка ауто-пута

Министар Радуловић: Заштита Таре приоритет у односу на рок завршетка ауто-пута
Датум објаве: 16.11.2018 11:56 | Аутор: Министарство одрживог развоја и туризма

Испис Штампај страницу


Министарство одрживог развоја и туризма

 

Министар одрживог развоја и туризма Павле Радуловић поручио је данас да се морају поштовати еколошки стандарди којим се штити ријека Тара, о чему се стара надзор над извођачем радова на ауто-путу и инспекција. Заштита животне средине и овог локалитета је приоритет чак иако би то значило пробијање рокова за завршетак ауто-пута, а самим тим и више уложеног новца, нагласио је министар на прес-конференцији посвећеној утицају изградње ауто-пута на ријеку Тару.

„Ми морамо штитити животну средину и то и чинимо, макар то значило пробијање рокова за завршетак ауто-пута Бар Бољаре“, казао је Радуловић.

На конференцији којој су присуствовали и представници надлежних институција за контролу радова и утицаја на животну средину, представници државних комисија за ревизију и упоредни технички преглед, представници надзора и „ЦРБЦ“-а, министар је казао да се у медијима појављују паушалне информације и да је због честе замјене теза неопходно да се грађанима представи шта се дешава током изградње ауто-пута и какав је заправо утицај на Тару.

„Замјенама теза, приказивањима снимака једног градилишта и њиховим поткрепљивањем документацијом која се односи на потпуно друге објекте, те манипулацијом и мијешањем техничке и жаргонске терминологије ствара се утисак да се на градилишту ауто-пута у мјесту Матешево, које са правом називају миленијумским пројектом Црне Горе, дешава нешто апокалиптично“, казао је он.

Радуловић је рекао да никада није покушао да каже да градилиште не постоји и да се на њему не одвијају радови, те да су спорадични инциденти уредно документовани и протоколисани.

„Реаговало се и ево као први примјер кадар у коме се приказује наводна депонија у кориту ријеке Таре, а онда за њом наводна дозвола Министарства којом је то допуштено. Зарад грађана, кадар приказује радове на регулацији тока ријеке Таре а сагласност коју овдје приказујемо у цјелости - а не само њен искидани дио - издала је Агенција за заштиту животне средине, која је у то вријеме била самостални орган, а не као данас орган у саставу Министарства. Из ње ћете јасно видјети да се ради о одлагалиштима вишка ископа (технички названим депонија – јер се ради о депоновању овог материјала а не локације за одлагање било какве врсте отпада) који су предвиђени главним пројектом и обрађени Елаборатом за заштиту животне средине“, казао је министар.

Истичући да се поменути радови изводе на основу сагласности Управе за воде и тичу се регулације корита, Радуловић је казао да се у непосредној близини изводе радови на петљи Матешево односно мосту Тара 1 и Тара 2 па цијело градилиште изгледа као једно јединствено и да има велики фронт. „Истине ради, најближа од ових одлагалишта за које је издата дозвола удаљена је од кадра који је приказан преко седам километара“, навео је Радуловић.

Министар је нагласио да је МОРиТ замолило експерте УНЕСЦО-а који су долазили у мониторинг мисију због Националног парка „Дурмитор“ да обиђу и дио Таре на коме се тренутно гради ауто-пут.

„Данас је свима јасно – технички доказано и потврђено да нема никаквог измјештања корита Таре те да су радови који се тренутно изводе дозвољени у транзитној зони заштите. Замолили смо експерте УНЕСЦО-а, уколико на градилишту примијете било шта што би могло да угрози статус заштићеног простора на УНЕСЦО листи, да нас о томе кроз Извјештај који ускоро очекујемо и обавијесте. Да бисмо говорили језиком чињеница дозволите да сачекамо Извјештај“, казао је министар.

Радуловић је нагласио да се уредно прате и врше мјерења која се тичу квалитета воде и биодиверзитета, те да се по њима уредно доносе мјере за ремедијацију које ће након завршетка радова резултирати комплетним оправком читавог терена.

Конференцији су присуствовали генерална директорица Директората за животну средину у МОРиТ-а Ивана Војиновић, директор Агенције за заштиту природе и животне средине Никола Меденица, директор Управе за воде Дамир Гутић, главна еколошка инспекторка Весна Зарубица, главни водопривредни инспектор Миодраг Радуловић, представник Државне комисије за ревизују и предсједник Државне комисије за упоредни технички преглед Душко Лучић, представник Монтепута Горан Вујовић, представник надзора из италијанско-француског конзорцијума „Ингероп геодата“ Јован Ивановић и представници „ЦРБЦ“-а Влатко Ћипранић и Зханг Ман.

Министар је одговарао и на питања новинара, а комплетан видео материјал и фотографије можете наћи на Владином серверу.

Презентација - О утицају изградње ауто-пута на корито ријеке Таре


Контакт особа: Марина Микетић Николић
ПР Министарства одрживог развоја и туризма
тел: 020 446 379
067 174 666
емаил: марина.микетиц@мрт.гов.ме