Manja slova Veća slova RSS
>

Forum u Zagrebu: Davidović prezentovao Crnu Goru

Forum u Zagrebu: Davidović prezentovao Crnu Goru
Datum objave: 19.02.2020 10:31 | Autor: Ministarstvo održivog razvoja i turizma

Ispis Štampaj stranicu


U Crnoj Gori je u prethodnoj godini otvoreno 49 novih hotela, a prisutno čak 12 hotelskih brendova: Aman, Regent, Ramada, Four points by Sheraton, Hilton, Voco, One and Only, Chedi, Iberostar, Falkensteiner, Karizma, Best Western Premier - rekao je državni sekretar Damir Davidović na Adria hotel forumu, koji se održava u Zagrebu, prezentujući investicione kapacitete Crne Gore.

Kroz programske teme i panele, učesnici Foruma diskutovali su o pitanjima budućeg razvoja hotelske indistrije i planovima koje će u narednom petogodišnjem ili dužem roku preduzimati vlade u regionu, podsticajima za investitore, ekonomskim promjenama koje utiču na razvoj turizma i hotelijerstvae, novim trendovi u investiranju, kao i izazovima u realizaciji investicionih projekata, itd.

Na regionalnoj ministarskoj panel diskusiji, na kojoj su učestvovali predstavnici vlada regiona, a koja je vođena na temu „Koje podsticaje vlade nude investitorima i trebamo li raditi što drugačije?“, državni sekretar Davidović je prezentirao rezultate ostvarene u realizaciji investicionih projekata, razvojne prioritete, mehanizme koja Vlada CG preduzima u cilju podsticanja investicija, te konstatantan rast broja turista, posebno u posljednje tri godine.

U okviru Foruma prezentiovani su i rezultati istraživanja o atraktivnosti destinacije za investitore koje realizuju eminenetni instituti i organizacije, pa je Crna Gora u istraživanju o zemljama regiona koje je sprovela konsultantska kuća Horwath HTL dobila ocjenu 8 od maksimalnih 10, najveću u regionu. U istraživanju je ocjenjeno da je naša zemlja postigla značajan napredak u privlačenju atraktivnih stranih investitira, da je profesionalno sporeveden proces privatizacije, da se aktivno radi na programima prodsticaja za investitore i da se u razvoju destinacije prednjače mješoviti rizorti namjenjeni luksuznoj klijenteli.

Na Forumu je Crnoj Gori posvećena posebna panel diskusija pod nazovom „Može li tržište da „proguta“ toliku ponudu ili je prezasićeno u segmentu luksuzne ponude?“, na kome supored Davidovića učestvovali Mark Rujiter, generalni direktora Luštica Bay i Brenon Nikolas, direktor za marketing i prodaju, Porto Montenegro.

Davidović je podsjetio da je Crna Gora jedna od najatraktivnijih turističkih i investicionih destinacija u ovom dijelu Evrope i da predstavlja sigurnu investicionu destinaciju gdje potencijalni investitor zna da može računati na podršku svih segmenata društva. Prezentirano je biznis okruženje i istakao parametre konkurentnosti, a poseban akcenat stavio je na program ekonomskog državljanstva koji predstavlja ključni instument za privlačenje stranih investicija. Takođe, predstavljeni su infrastrukturni projekti naglašen njihov značaj za ukupan privredni razvoj – auto put Bar Boljari, izgradnja ski centara i prateće infrastrukture na sjeveru CG. „Nama je cilj da raste potražnja viskoplatežnih turista, zato i stvaramo kapacitete za ovu ciljnu grupu, što nam predstavlja i strateški cilj. Naime, Crna Gora je mala zemlji i kao takva osjetljiva destinacija, zato moramo pažljivo voditi računa da se prekomjernim turizmom ne ugrozi ono što Crnu Goru čini drugačijom od drugih destinacija, pa zbog toga dajemo prednost kvalitetu“, naglasio je državni sekretar i zaključio da CG ima veliki potencijal za investicije, posebno u razvoj hotelskih kapaciteta na sjeveru, ali i u izgradnji wilde beuty resot-a i eco lodge, kao i razvoj punde naših nacionalnih parkova, imajući u vidu konstantan rast posjeta od 30%.

Na Forumu je predstavljen i novi hotelski „voco“ brend u okviru kojeg je jedan od prvih, 11-ti od do sada globalno otvorenih 12 hotela na svijetu, nedavno otvoren u Podgorici što je rezultat rebrendiranja hotela Verde u novi voco brend, u okviru jedne od najvećih svjetskih hotelskih grupacija IHG.

Adria Hotel Forum (AHF) je vodeća konferencija o investiranju u hotelsku industriju u jugoistočnoj Evropi, koja okuplja sve relevantne aktere, uključujući međunarodne eksperte, predsjednike i članove odbora najvećih regionalnih i globalnih hotelskih kompanija, ministre, investitore, predstavnike institucija, finansijske institucije, konsultante, arhitekte, pravnike i druge stručnjake.

U dosadašnjem periodu, AHF je okupio više od 1800 polaznika, 250 panelista i više od 150 partnera, kako bi diskutovali o najnovijim trendovima investicija u hotelsku industriju, potencijalnim investicionim projektima i razmjeni održivih ideja koje podstiču i doprinose razvoju turizma i zajednice kroz investicije.

Učesnici foruma su: Orbis Hotel Grupa / Hoteli Accor, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Colliers International, Savills, Falkensteiner Hotels & Resorts, STR, Valamar Riviera, Arena Hospitaliti Grupa, HRS, Hotel & Destination Consulting, Zagrebacka banka-member of UniCredit Group, Erste&Steiermarkische bank i mnogi drugi.